Porvoon Nordeassa on tehty asuntolainaneuvottelu helpoksi ja joustavaksi. Sen voi käydä arkisin kello 8–21 ja lauantaisin kello 10–16 konttorissa, verkko- tai puhelintapaamisessa. Muussa pankkiasioinnissa löytyy vaihtoehtoja niin henkilökohtaista palvelua arvostavalle kuin digipalveluja suosivalle.
Asuntolainaneuvottelun voi Porvoon Nordeassa sopia halutessaan konttoriin, joka palvelee neuvotteluasioissa aamuvarhaisesta iltamyöhään. Konttorin asuntorahoituksesta vastaava johtaja Maija Hokkanen lupaa, että ajan tapaamiseen saa yleensä aika nopeasti, parhaassa tapauksessa jopa samaksi päiväksi.
– Lainaneuvottelun voi käydä myös verkko- tai puhelintapaamisessa. Moni asiakas suosii näitä etätapaamisia niiden vaivattomuuden takia. Neuvottelunhan voi käydä vaikka kotisohvalla joko meidän konttorimme asuntorahoitukseen sertifioituneen asiantuntijan tai pankin valtakunnallisessa verkostossa toimivan rahoitusneuvojan kanssa.
Sähköinen allekirjoitus jouhevoittaa kaupantekoa
On hyvä aika tehdä asuntokauppaa. Lainojen korot ovat edelleen alhaalla. Porvoon seutu on suosittua asuinaluetta. Asuntokauppa käykin Maija Hokkasen mukaan vilkkaana.
– Moni varautuu nykyisin viisaasti koronnousuun korkosuojauksella. Nykysäädösten mukaan omaa rahaa tai muuta vakuutta pitää lainanhakijalla olla 15 prosenttia hankittavan asunnon hinnasta. Ensiasunnon kohdalla luku on 5 prosenttia. Sähköinen allekirjoitus on otettu pankissa käyttöön entistä laajemmin. Lähes kaikki velkakirjat ja panttaukset voidaan haluttaessa tehdä sähköisesti jopa kaksi viikkoa ennen kaupantekohetkeä.
– Toistaiseksi asuntokaupat pitää edelleen tehdä pääsääntöisesti pankin konttorissa tai kiinteistönvälittäjän luona. Asuntokauppa käy kuitenkin jouhevammin, kun asiapaperit voi allekirjoittaa sähköisesti eri aikaan. Tulevaisuudessa kun osakekirjat muuttuvat sähköisiksi, kaupanteko tulee entistä joustavammaksi ja virhemahdollisuus pienenee. Joustavuutta asunto-asioihin tuo myös Nordean lainoihin kuuluva maksuton Lyhennysjousto, jonka avulla asiakas voi itse muokata asuntolainansa kuukausierää oman elämäntilanteensa mukaan.
Henkilökohtaista palvelua 24/7
On selvää, että Nordean digitaaliset palvelut ovat käytössä kaikkina päivinä ja vuorokaudenaikoina.
– Vaikka jokainen asiakas saa valita hänelle sopivimman ja mieluisimman asiointitavan, haluamme kannustaa ja opastaa asiakkaita tutustumaan uuden teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Asioinnin helpottumisen myötä myös turvallisuus lisääntyy, toteaa Nordean Porvoon konttorin asiakaspalvelusta vastaava johtaja Reetta Soini .
Kannattaa muistaa myös, että Nordeasta saa aina oikealta ihmiseltä henkilökohtaista pankkipalvelua puhelimitse ja chatin kautta 24/7.
Vähän on paljon säästämisessä
Nordea haluaa palvella asiakkaitaan laadukkaasti säästämis- ja sijoitusasioissa, siksi pankin Premium Banking -varallisuudenhoitoyksikön erikoispalvelut ovat asiakkaan käytössä myös Porvoossa.
– Jokainen asiantuntijamme on tutkinnot suorittanut sertifioitu varainhoitaja, jonka kanssa asiakas käy keskustelut läpi tarkalla tasolla. Varainhoidon lisäksi huomioimme kokonaisuudessa perhe- ja perintöoikeudelliset sekä verotusasiat. Tiimissämme työskentelee näihin asioihin erikoistunut varallisuudenhoidon lakimies, kertoo Nordean Porvoon konttorin säästämisestä vastaava johtaja Kristiina Tolkki .
Asiantuntijan mielestä sijoittamiseen pätee erinomaisesti toteamus, että vähän on paljon. Pienelläkin summalla pääsee säännöllisesti säästäen ajan kanssa pitkälle. Aina kannattaa aloittaa.
Yhteystiedot
Nordea Porvoo
Piispankatu 32, 06100 PORVOO
Puh. 0200 3000 Nordea 24/7
www.nordea.fi