Asiakastyytyväisyys ja parhaiden ratkaisujen löytäminen asiakkaille ovat Handelsbankenin Porvoon konttorin toiminnan tärkeimmät ohjenuorat. Pankin pitkäjänteinen ja vastuullinen toiminta näkyy arjessa tavassa, miten asiakas kohdataan.
Palvelu Handelsbankenissa on yksilöllistä ja henkilökohtaista. Kaikkien ratkaisuehdotusten lähtökohtana ovat aina asiakkaan tarpeet eivätkä pankin tai kenenkään muunkaan omat tavoitteet.
– Asiakastyytyväisyys on ykkösprioriteettimme ja siihen panostamme joka päivä. Saavutettavuus on vahvuuksiamme ja pyrimme reagoimaan asiakkaan tarpeisiin aina mahdollisimman nopeasti. Konkreettisesti se näkyy siten, että jokaisella asiakkaalla on suora puhelinnumero omalle asiakasvastaavalleen. Juuri hänelle, joka tuntee parhaiten asiakkaan tarinan ja tarpeet. Haluamme olla kaupungin paras neuvonantaja asiakkaiden pankki- ja sijoitusasioissa, tiivistää maaliskuussa Porvoossa konttorinjohtajana aloittanut Pasi Sirola .
Konttori pääsee Sirolan mukaan tavoitteeseensa parhaiten niin, että asiakas tunnetaan hyvin ja tehdään pitkäjänteisesti työtä joka päivä hänen luottamuksensa ansaitsemiseksi.
– Panostamme myös paljon oman asiantuntemuksemme kehittämiseen säännöllisellä kouluttautumisella, sillä ilman huippuosaamista on mahdotonta tarjota parhaita ratkaisuja.
Kansainvälinen, mutta paikallinen toimija
Vaikka Handelsbanken on kansainvälinen toimija, jolla on konttoreita jopa parissakymmenessä maassa, toiminta on kuitenkin hyvin paikallista ja päätökset syntyvät nopeasti paikallisessa konttorissa.
– Handelsbankenissa luotetaan siihen, että konttorissa tunnetaan parhaiten oma toiminta-alue ja siellä toimivat asiakkaat sekä heidän tarpeensa. On sitten kyse henkilö- tai yritysasiakkaista, niin eri toimialueilla olevilla asiakkailla voi olla hyvinkin erilaisia tarpeita. Siksi on tärkeää, että päätökset tehdään siellä missä asiakkaatkin ovat, eli omassa paikallisessa konttorissa.
Tiivistäen Sirola toteaa Handelsbankenin sopivan erityisesti asiakkaalle, joka arvostaa laatua, palvelun henkilökohtaisuutta ja hyvää saatavuutta sekä ammattitaitoista neuvonantoa. Bonuksena tarjolla on lisäksi suuren kansainvälisen toimijan ”muskelit” ja mahdollisuudet esimerkiksi yrityksille kansainvälisiin maksuliikennepalveluihin tai henkilöasiakkaille esimerkiksi kodin tai sijoitusasunnon ostamiseen ulkomailta.
Henkilökohtaista palvelua yhdeltä luukulta
Handelbankenin Porvoon konttori toimii ”Family office” -periaatteella. Se tarkoittaa, että jokaisella asiakkaalla on oma henkilökohtainen asiakasvastaava, joka huolehtii pitkäjänteisesti ja ammattitaidolla koko perheen ja perheen yritysten pankkiasioista, jopa yli sukupolvien ajan.
– Meiltä asiakas saa kaikki tarvitsemansa pankkipalvelut yhdeltä luukulta oman henkilökohtaisen asiakasvastaavan kautta, on sitten kyse henkilö- tai yritysasiakkaan peruspankkipalveluista, laina-asioista tai vaativimmista sijoitusasioista. Uskomme vahvasti siihen, että asiakkaat eivät halua siirtyä luukulta toiselle, vaan hoitaa asiat yhdellä kertaa kuntoon tutun henkilön kanssa, kertoo Pasi Sirola.
– Kutsun kaikki konseptistamme kiinnostuneet konttorillemme tutustumaan huippuammattilaisiimme ja keskustelemaan siitä, miten me Handelsbankenissa voisimme auttaa arjen pankkiasioissa ja unelmien toteuttamisessa, toteaa konttorinjohtaja.
Handelsbankenin Porvoon konttori palvelee ma–pe klo 10–16.30 tai sopimuksen mukaan.
Handelsbankenin puhelinpalvelu numerossa 010 444 2442 palvelee pankkipäivinä kello 8–18.30.
Yhteystiedot
Handelsbanken Porvoo
Läntinen Aleksanterinkatu 1
(Taidetehtaan Kauppakuja)
06100 Porvoo
Puh. 010 444 3700
www.handelsbanken.fi