LähiTapiola tarjoaa monipuolista terveyteen, turvallisuuteen ja talouteen liittyvää elämänturvaa uudistamalla palveluitaan ja kehittämällä toimivia älykkäitä ratkaisuja, joiden on nähty helpottavan asiakkaan arkea.
Tuoreimmat tulokkaat LähiTapiolan uudistuneessa palveluvalikoimassa ovat älyhenkivakuutuksen rinnalle tullut älykotivakuutus sekä terveysvakuutuksesta ja TerveysHelpistä muodostuva uudenlainen Terve!-palvelu.
– Selvitämme jokaisen uutuuden kohdalla asiakastyytyväisyyden lisäksi tarkasti muun muassa sen, miten palvelu on helpottanut asiakkaan arkea ja näkyykö sen vaikutus vahinkotilastoissa. Asiakkaan pitää saada uudesta palvelusta hyötyä ja lisäarvoa jo ennen kuin mitään sattuu. Muuten ei palvelua kannata kehittää edelleen, toteaa LähiTapiola Uusimaan myyntijohtaja Sari Lassila .
Terveysvakuutus on edullinen matalan kynnyksen vakuutus, joka myönnetään ilman terveysselvitystä ja ilman ikärajaa. Aiemmin todettu sairaus, esimerkiksi diabetes, ei siis estä vakuutuksen saantia. Vakuutus mahdollistaa nopean diagnoosin.
– Juuri diagnoosin saanti hidastaa usein mahdollisimman nopean oikeaan hoitoon pääsyn. Se taas tulee kalliiksi asiakkaalle, työnantajalle ja yhteiskunnalle. Diagnoosin jälkeen päätetään, miten hoito toteutetaan, julkisella tai yksityisellä puolella ja jonkun vakuutuksen kautta tai ilman, kertoo Lassila.
TerveysHelppi on virtuaalisairaala taskukoossa
TerveysHelppi tuo terveyspalvelut asiakkaan ulottuville joka päivä kello 7–23. Apua saa vaivattomasti ja nopeasti soittamalla numeroon 0206 1000 tai chattaamalla. Puhelimeen voi hankkia myös TerveysHelppi-applikaation. Maksuton palvelu on käytössä, kun asiakkaalla on LähiTapiolan terveysvakuutus tai sairauskulu-, tapaturma- tai matkavakuutus.
TerveysHelpin tiimiin kuuluvat samassa paikassa työskentelevät sairaanhoitaja, lääkäri ja LähiTapiolan korvausneuvoja. Asiakas saa yhteyden terveydenhoidon ammattilaisiin, korvausasian vireille sekä ohjauksen hoitoon, joko välittömästi etälääkärille tai eteenpäin perinteiselle vastaanotolle. Tiimi ottaa asiakkaan terveysasian haltuunsa kokonaisvaltaisesti ja huolehtii aktiivisesti myös seurannasta. Käytössä on hoitotyössä tarpeellinen koko maan kattava yhteistyöverkosto.
Kysymyksiä voi esittää Chattijennillekin ja
käytettävissä on myös verkkotapaaminen.
LähiTapiola on läsnä
LähiTapiola Uusimaa on yksi LähiTapiolan kahdestakymmenestä alueellisesta keskinäisestä vakuutusyhtiöstä. Sillä on Keski-Uudellamaalla seitsemän toimipistettä ja noin 24 000 asiakasta.
Asiakas voi pistäytyä toimipisteisiin vaikka kauppamatkalla tai varata etukäteen ajan. Asiantuntijoihin saa yhteyden myös puhelimitse tai sähköpostin ja verkon välityksellä. Kysymyksiä voi esittää Chattijennillekin ja käytettävissä on myös verkkotapaaminen.
LähiTapiolan palvelut kattavat vahinko- ja henkivakuutukset sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut. Henkilöasiakkaiden pankkiasiat hoidetaan S-Pankissa, josta LähiTapiola omistaa vajaan neljänneksen. Yritysasiakkaiden rahoituspalvelut mahdollistetaan yhteistyössä Säästöpankin kanssa.
Yhteystiedot
LähiTapiola Uusimaa Keskinäinen Vakuutusyhtiö
Järvenpää
Sibeliuksenkatu 14 ja 18–22
(yritysasiakkaat ajanvarauksella)
Kerava
Prisma ja Prisman 3. krs
(ajanvarauksella)
Tuusula
Hyrylä S-Market ja Kauppatie 13
(ajanvarauksella)
Mäntsälä
Keskuskatu 1
www.lahitapiola.fi